Sunumlara dersi alan öğrenciler, 4. sınıf öğrencileri ve firma yetkilileri katıldılar. Her sunum arasında çay-kahve ikramı yapıldı. Sunumlarda, aşağıdaki proje başlıkları anlatılmış ve bölüm öğrencilerimiz ve akademik personel tarafından izlenmiştir:
Soğutma Deposu Tasarımı - Firma: ESKO Ltd. Şti.
Gaz Geçirmeyen Yaşam Ünitesi Tasarımı - Firma: PREKONS İnş. San. A.Ş.
Peugeot-Karsan Arka Makas Takozu Tasarımı - Firma: FKK Güney Oto Lastik Takoz San. Tic. A.Ş.
GL Makine firma yetkilisi sayın Erhan ÇATALOK'un anketimize verdiği yanıtlar aşağıdadır.
"Gerek kendi mezun olduğum üniversitede gerekse profesyonel iş hayatında zaman zaman iş birliği yaptığım üniversitelerde , mutlak olarak geliştirilmesi gereken bir konu olarak gördüğüm, öğrencilere mesleki kimlik kazandırma eksikliğinin , ancak bu tip kobi-üniversite çalışmaları ile giderilebileceğine canı gönülden inanıyorum.
"Mümkün olduğu kadar , proje grubundaki arkadaşlara , tasarım geliştirme, tedarik ve imalat ile ilgili bir takım tecrübeler kazandırmaya çalıştım.
"Teorik bir çalışmayı pratiğe dökerek, somut bir ürün ortaya çıkarma hazzını kazandırmanın henüz bu dönemde arkadaşlara güzel bir motivasyon kaynağı olacağı görüşündeyim.
"Sonuç olarak, Üniversitenizi ve bu projeyi kordine eden Hocamızı canı gönülden tebrik ediyorum. Öğrencilere mesleki özgüven kazandırma adına çok iyi bir proje geliştirmişsiniz.
"Her şeyden önce , ne yazık ki öğrencilerin genelinde bir özgüven eksikliği var. Teknik detaylar profesyonel hayatta çözüldükçe öğrenilen şeylerdir. Fakat özgüven , temelden kazanılmalı diye düşünüyorum. Bu tip faaliyetler ile gerekli özgüvenin aşılanacağını düşünüyorum.
"Ayrıca; öğrencilerde genel bir not alma kaygısı var, ne yazık ki eğitim sistemimiz kıyasıya rekabete dayalı olduğu için öğrencilerimiz negatif yönde etkileniyor.
"En göze çarpan ve benim de en çok değer verdiğim unsur, öğrencilerin bu işe emek harcamaları idi.Teknik olarak zaten arkadaşlardan henüz öğrenci olmalarından dolayı olağanüstü şeyler beklemiyordum. Fakat yönlendirmelerimi çabuk kavrayarak ve bu işe ciddi zaman ayırarak bence üzerlerine düşeni yaptılar.
"Teknik anlamda kazanılması gereken en hayati nitelik, doğru bilgiye en kısa zamanda nasıl ulaşılır sorusunun cevabıdır. Bunun içinde ezberci bir sistemden ziyade araştırma odaklı bir sistemin gerekliliğine inanıyorum.
"Teknik detayların dışında, bir mühendislik fakültesi öğrencisi, mezun olduğunda ne yapması gerektiğini net olarak kafasına koymuş olmalı. Bunun içinde piyasa ile daha iç içe çalışmalar yaparak, daha çok tecrübeli mühendislerle zaman geçirerek, dolaylı yoldan mesleki tecrübe kazanmalı ve ideallerini bunların üzerine kurmalılar. Bütün bu cümlelerin ışığında ortaya çok iyi bir ders formatı seçtiğiniz çıkıyor. Çalışmalarınız için, öğrenciler ve şahsım adına sizlere teşekkür ederim."
Öğrencilerin anketlere verdiği yanıtlardan seçkiler:
"Lisans eğitimini bitiren bir mühendisin çalışma ortamını ve şartlarını görmüş olduk. Ortaya koyduğumuz prototip, tasarım sırasında fark edemediğimiz farklı problemleri görmemizi sağladı. Çalışmalar sırasında hangi malzeme nereden temin edilir, pazar araştırması nasıl yapılır bunları öğrendik. Projeyi sunuşumuz iş hayatında yapacağımız sunumlar öncesi büyük bir tecrübe oldu."